Huisregels
Om u, als patiënt, goede mondzorg te kunnen bieden bestaan er een aantal huisregels. Deze regels dienen voor de handhaving van een goede organisatie waardoor onze werkzaamheden optimaal verlopen. Om u meer inzicht te geven in onze manier van werken, willen wij u verzoeken onderstaande tekst goed door te lezen.
Aanmelden
Als u een afspraak bij ons heeft, hoeft u zich niet aan te melden en kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. Heeft u geen afspraak en wilt u een medewerker spreken, dan verzoeken wij u op de deur bij behandelkamer 1 aan te kloppen. De assistente komt dan bij u.
Afspraken
Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen volgens afspraak. Afspraken kunnen het liefst telefonisch worden gemaakt / geannuleerd. Regelmatig afspraak voor controle van uw gebit is belangrijk om mondproblemen in een vroeg stadium te kunnen zien en te behandelen, zo kunnen grotere problemen worden voorkomen.
Uitloop
Het gebeurt het wel eens dat een behandeling langer duurt dan voorzien en uitloopt, waardoor een volgende afspraak later kan beginnen. Wij danken u voor uw begrip.
Te laat voor een afspraak?
Bent u een keer te laat voor uw afspraak, laat dat ons telefonisch weten. Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek.
Niet nagekomen afspraak
Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient U dit uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of via email (info@tandartshetcentrum.nl) te melden. Zegt u een afspraak niet of niet tijdig af, dan zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht.
Pijnklachten / spoedgevallen
Wanneer u ‘s ochtends voor 10.00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u binnen 24 uur te helpen. Belt u later op de dag, dan kunnen wij u dit niet garanderen. Indien de praktijk gesloten is, hoort u op het antwoordapparaat informatie over bereikbaarheid van dienstdoende tandarts(en) bij spoedgevallen. Voor het behandelen van pijnklachten hebben wij vaste tijden in onze agenda gereserveerd. Wij kunnen dus niet altijd rekening houden met uw voorkeuren in verband met werk- of schooltijden. Bedankt voor uw begrip.
Uw persoonlijke gegevens:
– U dient te allen tijde een geldig legitimatiebewijs (zoals een rijbewijs, paspoort of identiteitskaart) bij u te hebben.
– Dit geldt ook voor een inschrijvingsbewijs van uw verzekering, zoals een verzekeringspasje.
– Wijziging van uw persoonlijke gegevens dient u zo spoedig mogelijk via de mail aan ons kenbaar te maken.
Medische gegevens:
Uw mond maakt een onderdeel uit van uw algehele gezondheid. Wij willen graag veilig werken en rekening houden met uw algehele gezondheid, daarom verzoeken wij u om ons steeds te informeren omtrent medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, afwijkingen, allergieën etc.
Privacyregeling en geheimhouding:
Patiënten informatie wordt niet aan derden doorgestuurd of verteld zonder uw goedkeuring. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing). Uiteraard gebeurt ook dit alleen met uw goedkeuring.
Meningsverschil of klacht:
Wanneer u ontevreden bent over de behandeling of de manier waarop u bejegend bent, vragen wij u om dit zo spoedig mogelijk aan ons kenbaar te maken. Wij kunnen dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing. Komen we er samen niet uit, dan kunt u zich richten tot de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Tandheelkunde) en om bemiddeling vragen.
Dienst / waarneming
Indien wij niet aanwezig zijn, krijgt u via ons telefoonnummer (015-3694600) te horen wie de dienstdoende tandarts is.